Som leder for indirekte anskaffelser skal du ikke bare sikre konkurransekraft for REMA 1000, men også bidra til å videreutvikle et effektivt prosjektteam som lykkes med å realisere målsetningene sine. Du vil ta lederskap, bygge og videreutvikle teamet ditt for å sikre optimal håndtering av vår indirekte kostnadsbase som utgjør nærmere 6 mrd. kr. årlig. Du vil sitte i CFO sin ledergruppe og rapportere direkte til CFO, der du deler din innsikt og bidrar til selskapets strategiske og operasjonelle agenda på tvers av de ulike forretningsområdene i virksomheten.
Kandidaten vi ser etter
Vi ser etter en strategisk leder med en sterk forretningsforståelse og lidenskap for retail, strategiarbeid, utvikling og gjennomføring. Du besitter gode lederegenskaper, og evner å etablere målsetninger og konkrete planer samt å sikre gjennomføring av dem. Som en sterk relasjonsbygger, evner du å engasjere og inspirere de rundt deg. Du håndterer flere oppgaver parallelt, samtidig som du vet hvordan du skal prioritere når det kreves.
Viktige arbeidsoppgaver:
- Prosesseier for arbeid med indirekte anskaffelser
- Lede prosess for indirekte anskaffelser, samt bølgeplan og strategi for indirekte anskaffelser
- Ansvarlig for å sette retning, prioritering av prosjekter og gjennomføring av indirekte anskaffelses prosjekter
- Ansvarlig for å sikre best mulig betingelser for innkjøp av indirekte anskaffelser og sikre konkurransekraft for selskapet
- Ansvarlig for å bistå organisasjonen med rammeverk og støtte til reforhandling av større/viktige innkjøpsavtaler av ikke-varer
- Drive kontinuerlig forbedring og effektrealisering for indirekte anskaffelser
- Sikre høy kvalitet i prosessene for indirekte anskaffelser, herunder kontinuerlig vedlikehold av mål, prosesser og standarder
- Sikre at rutiner og standarder for kvalitet i innkjøpsprosessene er hensiktsmessige og i tråd med gjeldende mål og prinsipper
- Sikre at leverandører, produkter og tjenester er risikovurderte og godkjente
- Bidra med råd og opplæring innen indirekte anskaffelser
- Utvikle og vedlikeholde anskaffelsesprinsipper og innføring av nye standarder
- Bistå kategorieiere i reforhandling og forvaltning av viktige avtaler for ikke-varer
Vi tror du kjenner deg igjen i følgende egenskaper:
- Kommersielt hode som evner å sette seg inn i og forstå komplekse problemstillinger og ha et godt helhetsperspektiv
- Leder som evner å sette mål, retning og få folk med seg
- Strukturert, nøyaktig og faktabasert; evne til å utfordre godtatte sannheter
- Liker å jobbe prosjektbasert på tvers av flere prosjekter samtidig
- Kvantitativ og analytisk - som evner å heve blikket og tenke strategisk
- Skaper resultater - både alene, sammen med og gjennom andre
- Trives i en hektisk arbeidshverdag med stadige endringer
- Evner å skape tillit og god kommunikasjon på flere nivåer av organisasjonen, på norsk og engelsk
- Høy gjennomføringsevne, ambisiøs og sulten på å oppnå resultater
- Sterke kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig
- Lidenskap for dagligvarer og trender som påvirker bransjen
Kvalifikasjoner:
- Høyskoleutdannelse innen strategi, økonomi, ledelse eller teknologi (Master el. Tilsv.)
- 5-10 års erfaring fra tilsvarende stillinger i andre selskaper og/eller 5+ år som seniorkonsulent/prosjektleder fra en ledende konsulentvirksomhet og/eller innkjøpsmiljø i Norden
- God verdikjedeforståelse og/eller butikk/driftserfaring innen dagligvare er en stor fordel
- Erfaren bruker av Microsoft Office, Power BI m.m
Hvorfor velge oss:
- Tett på ledelsen i selskapet og unik eksponering mot hele verdikjeden med mulighet til å påvirke beslutninger
- Spennende rolle som skal bidra til at vi har det morsomt og lønnsomt - i den rekkefølgen!
- Mulighet og forventninger til å skape betydelig effekt for REMA 1000 Norge ved å påvirke selskapets strategi og prioriteringer
- Rapporter direkte til CFO som er tett opp mot funksjonen
- God faglig og personlig utvikling i et av Norges beste varehandelsmiljøer som legger stor vekt på verdier og kultur
- Være med å utvikle en strategisk prosjektavdeling i et av Norges ledende selskaper
- Ungt og fremoverlent arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Konkurransedyktige betingelser
- REMA 1000 og Reitan Retail har gjennom en årrekke blitt karet til en av Norges beste arbeidsplasser i Great Place to Work® sin årlige kåring
- Fleksibel arbeidstid
- Sentrale og moderne lokaler på Ensjø
- God kantineordning/kaffebar
Nærmere opplysninger
Har du spørsmål om stillingen? Kontakt gjerne vår rekrutteringspartner Bønes Virik ved Lasse Virik, telefon 90895437, eller Cathrine Sørensen, telefon 48400100.
Søknadsfrist 6. November